Dersin Adı | Kurmaca Film Stüdyosu |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CDM 404 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | ||||||||
Dersin Koordinatörü | - | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere bir film setinde film yönetmeni olarak hareket etmek için gereken özel becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, bir film yönetmeni için gerekli olan rol, zanaat ve becerilere odaklanır. Değerlendirme, stüdyo kritiği, ödevler ve projelere dayalı olacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | Kısa Film Gösterimleri |
2 | Senaryo geliştirme Dramatik yazım - Karakterizasyon - Olay örgüsü - Çatışma - Eylem ve diyalog - Sinopsis - Tretman - Senaryo | Robert McKee, Story: Substance, Structure, Style and the Principles of Screenwriting, ReganBooks; 1 edition, “Part 2: Elements of Story”, p. 31 -79 |
3 | Dramatik Yapının Temelleri “Freytag Piramidi” - Temel çatışma türleri - Geleneksel Dramatik Yapı: 5 Dönüm Noktası - Amaçlar, Motivasyonlar ve Engeller, Anlatıcı öykü - Karakter Gelişimi - Dönüm Noktası ve Karaktere Dayalı Hikaye Anlatıcılığı Teknikleri - Dramatik Örgü ve örtük beklentiler | Mike Figgis, The 36 dramatic situations for film Robert McKee, Story: Substance, Structure, Style and the Principles of Screenwriting, ReganBooks; 1 edition, “Part 2: Elements of Story”, p. 79 -135 |
4 | "Pitching” oturumları: Sınıf içi sunumlar | Sinopsis Ödevi Robert McKee, Story: Substance, Structure, Style and the Principles of Screenwriting, ReganBooks; 1 edition, “Part 3: The Principles of Story Design”, p. 135 - 303 |
5 | Senaryo Yazımı ve Film Dili Plan/Sahne/Sekans - Çekim ölçekleri - Çerçeveleme- Kamera Açıları - Renk ve Kontrast- Ses Tasarımı - Ritim ve Hareket - Anlatı Alanı - Eylemi Görselleştirme - Etki/Tepki - Oyuncu konumlandırma ve Kamera Hareketleri - Devamlılık- Işıklandırma | David Bordwell and Kristin Thompson, Film Art: An Introduction, “Chapter 3: Narrative as a Formal System” Tretman Ödevi |
6 | Önyapım II : Oyuncularla Çalışmak: Audition - Oyuncu seçimi- Amatör ve profesyonel oyuncularla çalışmak - yöntemler ve provalar - Yapım planlaması - Yapım ekibinin görevleri ve organizasyonu | David Bordwell and Kristin Thompson, Film Art: An Introduction, “Chapter 4: The Shot: Mise-en-Scene” Senaryo ödevinin ilk taslağı |
7 | Önyapım II: Senaryo üzerinde çalışmak Senaryo Dökümü - Lined Script - Color Coding - Stripboard - Storyboard - Mekan bulma | David Bordwell and Kristin Thompson, Film Art: An Introduction, “Chapter 4: The Shot: Cinematography” |
8 | Prodüksiyon Dosyası Sunumları ve Tartışma | Ödev: Prodüksiyon dosyası |
9 | Yapım I Ham Görüntü Sunumları, Analiz ve Tartışma | |
10 | Yapım II Ham Görüntü Sunumları, Analiz ve Tartışma | Ham Görüntü Ödevi |
11 | Yapım sonrası I Kaba Kurgu Sahnelerinin Sunumu, Analiz ve Tartışma | |
12 | Yapım sonrası II Kaba Kurgu Sahnelerinin Sunumu, Analiz ve Tartışma | Kaba Kurgu Ödevi |
13 | Yapım sonrası III Son Kurgu Sunumları ve Tartışma - İnce Ses Ayarı - Renklendirme | |
14 | Tanıtım Film Festivalleri ve Dağıtım - Tanıtım materyalleri - Posterler, Basın Bültenleri ve Tanıtım fotoğrafları | |
15 | Son Kurgu Sunumları - Jüri | Final Projesi and Tanıtım Planı Ödevi |
16 | Dönemin değerlendirilmesi |
Ders Kitabı | Robert McKee, Story: Substance, Structure, Style and the Principles of Screenwriting, ReganBooks; 2005 ISBN: 978-0413715609 David Bordwell and Kristin Thompson, Film Art: An Introduction, University of Wisconsin Press, 2010 ISBN: 978-0-07-338616-4 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Mike Figgis, The 36 dramatic situations for film, Faber & Faber, ISBN: 978-0571305049 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 35 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 4 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 12 | |
Proje | 1 | 14 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir. | X | ||||
2 | Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır. | X | ||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır | |||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir. | |||||
5 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır. | X | ||||
6 | Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder. | |||||
7 | Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder. | |||||
8 | İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar. | |||||
9 | Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır. | |||||
10 | Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1). | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest